12 Hard Truths About Mobile Media

Уже не новость, что традиционные медиа умерли, и даже NYT завел аккаунт в снэпчате. Кори Бергман из стартапа, купленного NBC, пишет очевидное: медиа стоит перебираться поближе к читателю, в тот же фейсбук, например. А фейсбук тем временем шлифует дизайн статей для мобильных. Что делать? Перебираться в соцсети, часы и почту. Попробуем материалы нового выпуска раздавать через рассылку.

Faster, better and easier always win

As history has shown us, users always gravitate toward user experiences that are faster, easier and better. And as an industry, they’ve gravitated away from us, consuming our content through superior mobile experiences.

More people get news from Facebook – 41% of U.S. adults – than any other source. That’s because it’s a faster, better and easier experience to get news.

Sure, the tech giants have more resources, but let’s be honest: our industry isn’t known for obsessing about our users (for example, see “News sites are fatter and slower than ever.”) Few media organizations practice human-centered design, product teams are a relatively new phenomenon and most mobile media products still do just one thing: display abbreviated content from a single brand.

 
5
Kudos
 
5
Kudos

Now read this

школа Headliner: блогеры и бренды

Школа Headliner сегодня провела открытую встречу с блогерами в DI Telegraph — как, зачем и почему бренды работают с блогерами. Кроме блогеров позвали рекламные агентства и представителей самих брендов. Понравился кейс Коли, Регины и... Continue →